Let op: Het huidige design is tijdelijk en nog niet definitief. Er kunnen nog fouten in voorkomen.
Let op: Het huidige design is tijdelijk en nog niet definitief. Er kunnen nog fouten in voorkomen.
Webmail: E-mail handtekening instellen
Wat is een E-mailhandtekening? #
Een e-mailhandtekening is een automatisch stukje tekst dat onder elke e-mail verschijnt. Meestal bevat dit je naam, functie, bedrijfsnaam en contactgegevens. Hiermee krijgen je e-mails een professionele uitstraling en hoef je je gegevens niet steeds opnieuw in te vullen.
Hoe voegen we een E-mailhandtekening toe? #
- Voordat je een e-mailhandtekening kunt instellen, moet je ingelogd zijn op je webmail. Weet je niet precies hoe dit moet? Bekijk dan het artikel Inloggen op de webmail voor een duidelijke uitleg.
- Na het inloggen klik je in het menu aan de linkerkant op Settings.

3. Om je handtekening mooi op te maken in HTML, moet deze optie eerst worden ingeschakeld.
- Ga naar Preferences en vervolgens naar Composing Messages.
- Aan de rechterkant zie je de optie Compose HTML messages.
- Verander deze instelling van Never naar Always.
- Klik op Save om je wijzigingen op te slaan.

4. Nu de instellingen zijn aangepast, ga je naar Identities.
- Selecteer je e-mailadres.
- Aan de rechterkant verschijnt een invoerveld waar je je handtekening kunt toevoegen.
- Je kunt kiezen voor een handtekening in plain tekst of in HTML.

Als je tevreden bent met je handtekening, klik je op Save om de wijzigingen op te slaan. Je e-mailhandtekening wordt nu automatisch toegevoegd aan elke e-mail die je verstuurt.
Geüpdatet op mei 8, 2025